Snart dags att komma till Sverige

Vi lämnade Kiel på lördagsmorgonen, 06.00, den 2:a juli. Vårt mål var Gedser i Danmark som vi också kom till kl. 16.00. Det var också en ganska tuff dag. Egentligen härlig segling medvindssegling i stark vind och kraftig sjö men det regnade nästan hela tiden. Allt fuktigt igen!
Har idag söndag legat och "vilat" ii Gedsers fiskehamn. Det blir nu en nattsegling från Gedser till Ystad. Räknar med att komma dit mitt på dagen. Äntligen Sverige!!! Det är nu drygt två månader sedan som jag Bengt lämnade Florida´s västkust.
I Ystad kommer Hans, Lotta och Elina att hoppa av och som ersättare till dem får jag Annika. Vi två kommer sedan att ta oss sakta upp efter svenska ostkusten, i alla fall om det blir en bra sommar i juli. Om inte tar vi oss snabbare upp till Nävekvarn alt. Oxelösund och sticker, flyger, till Villa Xavante i Cape Coral, Florida.
Ett sista inlägg kommer imorgon från Ystad.

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att höra! Ring när ni är i Sverige! Saknar er. Puss och kram

2011-07-03 @ 21:43:06
URL: http://www.pasadenastudio.se
Postat av: Jimmy

Synd att jag missade er när ni var förbi Danmark, jag som var ute i landet i helgen! Bra jobbat, måste vara skönt att vara i svenskt vatten igen :) MVH Jimmy

2011-07-06 @ 22:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback