Nu är vi i hamn.

Klockan 08.25 gick vi över mållinjen utanför hamnen i Horta på ön Fijal.
Vi seglade ganska mycket sista natten, vind för första gången på länge.
Skönt att vara framme! Vi var alltså ute på Atlanten i 14 dagar.
Nu stannar vi här ett par dagar innan det bär av igen.
Allt är väl med oss och på kajen in morse stod Annika och hälsade oss välkomna.
Har nu på förmiddagen fixat med tull, marina, ARC-office och jag tror det var polismyndigheten.
Det är verkligen fullt av båtar i denna hamn. Vi ligger i tre till fyra båtar i bredd.
Har varit uppe sedan 02.30 i natt och känner mig nu ganska mör. En stunds vila nu och sedan blir det min omtalade wiskey och middag på någon restaurant.

På grund av de svaga vindarna andra veckan blev detta en enkel resa men istället tog det någon dag eller två extra. Jobbigast är nätterna då det är mycket fuktigt och ganska kallt.
Vi har sett massor av delfiner och då menar jag massor. Varje dag vid flera olika tillfällen. Flockar (inter stim för de är ju däggdjur) på omkring úpp till kanske 30 st.

Tyvärr blev det ingen fisk för Marcus och jag är glad att jag slapp rensa och filéa.

Nu hoppas vi att Hans kan fixa flygbiljetter för Marcus och Jimmy. De flyger då hem den 9:e juni från Ponta Delgada. Med det flyget från Stockholm kommer Elina och Lotta vilka tillsammans med Hans blir min nya crew.
Vi skall ha en Azorsegling, från Horta till Ponta Delgada innan nästa stora etapp börjar, från Azorerna till England.
Mer info om detta senare.
Nu skall jag sova en stund.
Bengt med crew Marcus och Jimmy.
,,,,,,,,,,,,,,,

Kommentarer
Postat av: Lasse

Tjena grabbar! Hoppas allt e bra med er. Du Mackan, ta det lugnt, farsan Baloo har koll på läget. Jag e så jävla effektiv så du kan ta 2 veckor till om du vill.......

2011-06-01 @ 18:20:33
Postat av: Ralph

Skont att forsta etappen ar avklarad. Nu vantar det val fortjanta. Bra gjort aven om det blev enklare an beraknat.

Ralph

2011-06-01 @ 20:36:46
Postat av: Maria

Hurra hurra för er, bra gjort!

2011-06-01 @ 20:39:56
Postat av: Marianne o Willy

Grattis o hurra för kaptenen med crew - hoppas wiskeyn smakade gott önskar er en skön vila tills nästa etapp börjar!

2011-06-01 @ 21:18:12
Postat av: Per

Tjena,

strongt gjort, va f-n fram o tillbaks över pölen- Du är ju en riktig sailor nu. Kanske dags för en tatuering och ring i örat:-)

Själv ligger jag vid Lönnskär och går över till Mariehamn i morgon, en lång sträcka över öppet hav.... minst 27 distans, som sagt perspektiven är annorlunda.

Ha det bra,

jag är avundsjuk på er som får ta en wirre eller pilsner på Petes bar, då är man f-n i mig en sailor.

P

2011-06-01 @ 21:42:34
Postat av: josefine

Säljes: Sommarens snyggaste solglasögon, Ray Ban wayfarer!! Riktigt vrakpris, 500 kronor (nypris 1299:-!!) Passa på, först till kvarn. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/may/saljes-ray-ban-wayfarer2140-tortoise.html

2011-06-01 @ 22:04:08
URL: http://bloppisjosse.blogg.se/
Postat av: Albin

hej hej! Hur mår du då? :D Snygg blogg =D

2011-06-01 @ 22:24:12
URL: http://nallou.blogg.se/
Postat av: Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

2011-06-01 @ 22:31:21
URL: http://nojesportalen.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej, vilken fin blogg du har :)



Jag har en liten tjänst att be dig om.

Jag är i final i Airtours fototävling och behöver din hjälp! Jag skulle verkligen uppskatta om du ville gå in och rösta på mitt foto, "Hej Manhattan".



Det tar mindre än en minut och är lätt som en plätt.



Rösta här: https://apps.facebook.com/airtours-foto/?new=1&p=photo&id=380



Tack på förhand

2011-06-01 @ 22:33:36
URL: http://hejmanhattan.blogg.se/
Postat av: Elina

Heja heja! Bra jobbat! Jag lovar att det är lättare att greppa hur stor Atlanten jämfört med hur små partiklarna är som jag studerar. Helt crazy. Nu är mamma och hälsar på mig i Linköping och vi stka strax ut å käka. Hoppas ni får det m ysigt på Azorerna! Vi ses snart! puss&kram

2011-06-02 @ 17:54:01
Postat av: Åsa och Ola

Hallå alla fantastiska seglare! Skönt att ni får ta det lugnt ett par dar. Annika - har du hoppat av och flugit fram och mött upp? Ska du åka hem eller fortsätter du på båten nu? Kram till alla från Åsa och Ola.

2011-06-03 @ 19:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback