En ny natt väntar

Den båt som vi kom ikapp var från Spanien. Vi talade med dem på VHF. De var också på väg till Azorerna.
De hade lämnat Bermuda samma dag som oss men de är ej med i ARC.
Såg tidigare också ett handelsfartyg, det andra på hela resan.
Det har varit mulet hela dagen och för en stund sedan kom lite regn igen och det ser ut att komma mer där framme, svart på himlen....
Det blåser ganska bra så vi har nu inför natten revad stor och genua. Har försökt att sova när killarna styrde men denna gång gick det inte så bra och strax skall jag ta över. Vi har laddat batterierna med tre timmars motorgång utan växel i.
Hans, Jimmy kan vara intresserad av din återresa den 9:e. Vänligen ta reda på vad det skulle innebära, kosta etc och vilka uppgifter som du behöver om Jimmy. Vänligen kolla samtidigt om det finns ytterligare en ledig flygstol på det planet och vad det skulle kosta.
Ser fram emot att höra ifrån dig.
Hans, är du riktigt säker på att du verkligen fram emot att vara med från Azorerna till England. Det är en lång sträcka det också och jag lovar dig att denna typ av segling är milsvidder från skärgårdssegling i Sverige.

Har inget speciellt mer att rapportera just nu utan nu hoppas vi att natten blir bra. Nätterna är jobbigast. Ser att klockan just nu är 24.00 i Sverige. Detta innebär att nu fyller Maria, min äldsta dotter 30 år!!!! Hon säger att hon fyller gammal, vad fyller då jag i september?  GRATTIS Maria. Ringer dig imorgon kväll.
Nu skall jag upp i sittbrunnen.

Kommentarer
Postat av: Ove

Tjaba

Som strängt upptagen pensionär hade jag nästan glömt bort att följa Era strapatser. Jag måste säga att jag har viss förståelse för en del frustrationer men det är bara att bryta ihop och komma igen - snart är Ni frammme och då blir det desto mera uppåt. Om någon tror att en segling över Atlanten är en stilla segling som bara tar lite längre tid kan jag intyga att så inte är fallet även om vår segling åt andra hållet inte innehöll några större strapatser. Dessutom var vi sex personer och vi blev trots detta ganska sömniga på slutet. Jag förstår att Ni nu längtar efter en stillastående säng och minst ett par dygns sovande i sträck. Kan man dessutom ställa ifrån sig Whiskyglaset när man njuter berusningens fortskridande är nog lyckan fullständig. STÅ PÅ - SNART ÄR NI FRAMME!!! Hälsningar Ove Lunkan

2011-05-26 @ 08:26:07
Postat av: Maria

Tack pappa! Ja jag antar att du måste vara jättegammal då... Hörs i kväll, puss och kram

2011-05-26 @ 10:41:53
Postat av: Josäfin :>

cool blogg :D

2011-05-26 @ 11:21:57
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hejhej! haft en bra vecka hittils?:)

Just nu har jag en veckans blogg tävling där vinnaren kommer få vara med på en intervju som jag sedan publicerar i bloggen samt länkar till bloggaren :)

intresserad? klicka då här: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/bli-veckans-bloggintervju.html#comment

2011-05-26 @ 11:26:27
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ralph

Hej Bengt och Xavante,

Ja livet är inte alltid lätt men ganska behagligt ändå eller???.

Tänk att behöva avstå en Margaritha före räksalladen och tournedoen.

Tänk att behöve steka ägg när det rinner över stekpannekanten.

Tänk att inte behöva planera att toan är rakt under innan man sätter sig ner. Allt är timing.

Tänk att avstå en solterass i Cape Coral där det är 33 grader varmt och det finns pool och kall dusch.

Tänk att få uppleva naturens krafter på nära håll. Det är mäktigt.

Tänk att sängen står still. (Det kommer att ta nån dag sen.)

Tänk på målet och resan. (Målet har Du själv satt upp.)

Tänk på att resan är få förunnat. (Den som ändå fick vara med.)

Njut av situationen nu, för det kommer Du att göra när Du är framme och i många år därefter, det hade jag gjort.

Positiva kramar

Ralph

2011-05-26 @ 15:40:14
Postat av: Per

Tjena,

kämpa på boys ni har ju gjort mer än hälften.

Har inte hittat nån bra vädersajt som visar Atlanten. Kan bara se att rakt väster om Engelska kanalen ser det inget kul ut. Men ute där ni är ser det rätt lugnt ut på den mycket storskaliga översikt jag kan se.

jaså det är käpigare att gå österut, har för mig vi sa att det skulle vara skönt med lite biddevind så båten gick bättre i sjön och inte rullade så mycket...?? Det stämmer alltså inte?

Du förresten som är rörläggare, kan det bli stopp i själva kranen på båten ? Jag har lite bekymmer med varmvattnet i det ena tvättstället.

Kör försiktigt,

Per

2011-05-26 @ 23:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback