Regn och åter regn

Hej,
skriver lite tidigare än vanligt, snart skall jag ta ett pass.
Igår eftermiddag, hela natten och nu hela morgonen har det regnat och regnat. Det har vräkt ned vatten i princip hela tiden. Vinden är bortblåst (haaa). Har nu gått med motor cirka 9 timmar. Vi har också haft lite motström.
Allt är blött, våra gamla sittbrunnskuddar väger minst 6 kg styck osv........
Det positiva är att båten verkligen har blivit spolad av sötvatten, dvs allt salt är borta samt vi har inga vågor.

Nu måste vi få vind! Vi kan inte gå med motor för då har vi ingen diesel kvar till andra halvan!
Vår väderprognås såg inte alls ut så här. Vi skulle få ganska bra vind från SSE och Syd. Vi får se efter kl. 12.00 vad den nya prognosen säger.
Annika, i början tyckte jag att det var synd att du inte fick uppleva denna segling men nu så är jag glad för att du flög hem, för din skull alltså. Detta är inget som man har längtat efter.
Nu skall jag upp på vakt och se vad jag kan göra åt saken.
Återkommer senare.

Kommentarer
Postat av: Hans

Hej,

Jag kan hälsa från Annika, som jag idag träffat hemma hos Eva. Kul att få höra lite mer om hur ni hade det på er resa till Bermuda. Ser fram emot att komma ombord på Azorerna.

Jag har varit i kontakt med Solresor, som Eva och jag åker med dit. De meddelar att det är OK att byta ut mitt namn på biljetten för återresan den 9 juni. Antagligen medför det en mindre kostnad. Den kommer jag ju inte att utnyttja. Det kanske kan vara av intresse för Marcus eller Jimmy. Meddela mig i så fall så att jag kan ordna med det. Återresan är alltså torsdagen den 9 juni mitt på dagen och går till Stockholm via Göteborg.

Lycklig fortsatt resa! Vi ses snart hoppas vi (om inte det nya isländska askmolnet stoppar flygtrafiken igen).

Hälsningar från ett annat regnigt land.

Eva & Hans



2011-05-24 @ 17:34:18
Postat av: Elina

Det är inte kul när det regnar, men ändå skönt att få båten avspolad. Men den lär ju bli alldeles "saltig" igen så fort det slutar regna. Jag önskar jag kunde komma och blåsa lite på er... I Linköping som jag ibland kallar regnköping så kommer det lite skurar då och då men det har ändå varit relativt bra väder. Nu ska jag till skolan! Segla hårt!

2011-05-25 @ 12:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback